Η νέα τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός φέρνουν νέες εκφράσεις στην καθημερινότητά μας. Νέες ορολογίες, λέξεις και φράσεις γίνονται πλέον ένα με τον τρόπο που επικοινωνούμε στο επαγγελματικό περιβάλλον. Μερικές φορές, όμως, υπάρχουν μη σαφείς διαχωρισμοί για κάποιες έννοιες, καθώς ίσως για λόγους απλοποίησης ή έλλειψης τεχνογνωσίας, κάποιοι όροι συγχέονται. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και οι όροι "Virtual PBX" και "Cloud PBX".
Κάποιος που αναζητεί τη βέλτιστη λύση για την επιχείρησή του είναι εύκολο να μπερδευτεί, αφού συχνά γίνονται αναφορές online στους δύο όρους, υπονοώντας ότι είναι η ίδια υπηρεσία. Στην πραγματικότητα, δεν είναι.
Πιθανότατα, λοιπόν, βρεθήκατε στο άρθρο μας επειδή αναζητήσατε "Cloud vs Virtual PBX" και θέλετε να κατανοήσετε τις διαφορές μεταξύ των δύο. Για να απαντήσουμε εν συντομία, οι δύο υπηρεσίες φαινομενικά μοιάζουν. Έχουν, όμως, μια πολύ σημαντική διαφορά που έχει να κάνει με τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας δεδομένων μέσα στην υποδομή.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά.
Το Virtual PBX (VPBX) είναι ένα εικονικό τηλεφωνικό κέντρο που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας επιχείρησης χωρίς να είναι απαραίτητη η συμβατική τηλεφωνία. Το σύστημα VPBX φιλοξενείται και χρησιμοποιεί τους πόρους (partition) ενός server που ονομάζεται hypervisor. Αν ο server αυτός υποστεί κάποια βλάβη (π.χ. μερική καταστροφή μνήμης) ή δεν μπορεί για κάποιο λόγο να παράσχει την απαιτούμενη υπολογιστική ισχύ, το τηλεφωνικό κέντρο θα «πέσει» (single point of failure).
Αντιθέτως, το Cloud PBX είναι ένα τηλεφωνικό κέντρο, που φιλοξενείται σε ένα ολόκληρο οικοσύστημα από servers. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως αν ο αρχικός server που φιλοξενείται το τηλεφωνικό σας κέντρο υποστεί βλάβη, αυτόματα το οικοσύστημα θα ανακατανείμει πόρους από άλλον hypervisor, ώστε το τηλεφωνικό κέντρο να συνεχίσει απρόσκοπτα να λειτουργεί. Με λίγα λόγια το Cloud τηλεφωνικό κέντρο διασφαλίζει τη συνεχόμενη διαθεσιμότητα της υπηρεσίας σε κάθε περίπτωση. Ένα τέτοιο οικοσύστημα είναι αυτό της Amazon Web Services, μέσα από το οποίο η Voiceland υλοποιεί όλα τα τηλεφωνικά κέντρα των πελατών της.
Έχοντας στη διάθεση της πολλαπλά cloud data centers σε όλο τον κόσμο με πολλά availability zones το καθένα, είναι ασφαλές να πούμε ότι το τηλεφωνικό σας κέντρο φιλοξενείται στο πιο αξιόπιστο οικοσύστημα φιλοξενίας για PBX!
Τα virtual τηλεφωνικά κέντρα αξιοποιούν συγκεκριμένους πόρους από έναν και μόνο server. Είναι μια fixed κατάσταση που, όμως, δεν έχει πρόσβαση σε ένα ολόκληρο cloud οικοσύστημα. Δεν προβλέπεται δηλαδή η χρήση περισσότερων πόρων, αν για παράδειγμα δεχτείτε μεγάλο όγκο κλήσεων. Κάτι τέτοιο μπορεί να σημαίνει ότι το τηλεφωνικό σας κέντρο μπορεί να καταρρεύσει σε περίπτωση λανσαρίσματος μιας μαζικής καμπάνιας, π.χ. μια καμπάνια σε συνεργασία με κάποιον influencer μεγάλης δυναμικής.
Είναι το τηλεφωνικό κέντρο της επιχείρησής σας έτοιμο να ανταποκριθεί σε έναν τεράστιο όγκο κλήσεων;
Διαβάστε ακόμη: VoIP και Cloud Τηλεφωνικά Κέντρα: Ποιες λύσεις τους έχουν λατρέψει τα e-shops;
Όταν μιλάμε για ένα Cloud PBX, έχετε πρόσβαση σε μια ολόκληρη τράπεζα υπολογιστικών πόρων που ενορχηστρώνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να προφέρουν δυναμική κατανομή πόρων. Ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί αυτόματα.
Εν ολίγοις, το Cloud τηλεφωνικό κέντρο είναι πάντα virtual, αλλά το Virtual τηλεφωνικό κέντρο δεν είναι πάντα cloud!
Σκεφτείτε το cloud σαν ένα πραγματικό σύννεφο στην ατμόσφαιρα. Εσωτερικά του νέφους γίνονται διεργασίες, υδρατμοί μεταφέρονται, συμπυκνώνονται ή αραιώνουν ανάλογα με το βαρομετρικό μιας περιοχής, τον άνεμο και τη μορφολογία του εδάφους. Έτσι και στο Cloud τηλεφωνικό κέντρο λαμβάνουν χώρα διεργασίες ανταλλαγής υπολογιστικών πόρων μεταξύ των hypervisors με μοναδικό σκοπό την αδιάλειπτη λειτουργία του τηλεφωνικού σας κέντρου.
Όλο το νόημα στη διαφορά μεταξύ των δύο συστημάτων κρύβεται στη φράση: δυναμική ανακατανομή πόρων.
Με τη δυναμική ανακατανομή πόρων μέσα σε ένα server οικοσύστημα:
Αν θέλαμε να δώσουμε ένα παράδειγμα αυτής της σύγκρισης, θα λέγαμε ότι στην περίπτωση του Virtual PBX κάποιος διαχειρίζεται ένα κατάστημα, χωρίς να έχει δυνατότητα να αλλάξει τα δεδομένα που σχετίζονται με τους πόρους και τη λειτουργία του καταστήματος στο σύνολό του (π.χ. εργαζόμενους, χρηματικό κεφάλαιο και υλικά).
Από την άλλη, ακολουθώντας την προηγούμενη παρομοίωση, στην περίπτωση του Cloud PBX ο επιχειρηματίας έχει τον έλεγχο λειτουργίας μιας ολόκληρης αλυσίδας καταστημάτων και των πόρων αυτής, ώστε μπορεί να αναδιανείμει εργατικό δυναμικό, κεφάλαιο και πρώτες ύλες ανάλογα. Έτσι, καταφέρνει να διαχειρίζεται ολόκληρο το business unit καλύτερα και πιο αποδοτικά κάθε μέρα.
Εν συντομία, τα πλεονεκτήματα του Cloud PBX είναι:
Το Cloud PBX της Voiceland είναι η μόνη λύση αν πραγματικά σας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Αλλά ας κάνουμε την κουβέντα πιο συγκεκριμένη και ας μιλήσουμε για το οικονομικό σκέλος του θέματος. Γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στις τιμές μεταξύ παρόχων Virtual PBX και Cloud PBX;
Η αλήθεια είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση, ισχύει ο κανόνας «Ό,τι πληρώσεις παίρνεις». Όλες οι υποδομές και οι μηχανισμοί διασφάλισης λειτουργίας για τους οποίους μιλήσαμε πριν, αποτυπώνονται στο κόστος της υπηρεσίας τηλεφωνικού κέντρου. Δε θα μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά. Όπως ισχύει με κάθε τι που φέρει εγγύηση καλής λειτουργίας, αξιοπιστίας και ποιοτικής εμπειρίας χρήσης, έτσι και στις IT υποδομές υπάρχει διαβάθμιση ποιότητας της προσφερόμενης υπηρεσίας.
Γιατί τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι ακριβά; Γιατί ένας ικανός γιατρός χρεώνει διαφορετικά τις υπηρεσίες του; Υπάρχει πάντα μια ειδοποιός διαφορά και η τιμή είναι συχνά αυτή που μαρτυρά ότι κάτι καλό υπάρχει εδώ.
Στη Voiceland θέλουμε να προσφέρουμε λύσεις που εξασφαλίζουν την αρτιότερη υποδομή για την καλύτερη και αδιάλειπτη επικοινωνία όλων των οργανισμών στη χώρα μας. Προσφέρουμε μια δίκαιη τιμή χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στην αξιοπιστία των συστημάτων που σας παρέχουμε. Ξέρουμε πως οποιαδήποτε πιο οικονομική λύση από αυτήν, πολύ απλά δεν μπορεί να είναι Cloud τηλεφωνικό κέντρο. Είναι απλώς Virtual PBX και μπορεί να εξυπηρετήσει μια επιχείρηση που καθημερινά μεγαλώνει μόνο για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Διαβάστε πώς βοηθήσαμε στην υλοποίηση ενός από τα πιο σημαντικά τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης του πολίτη: τηλεφωνικό κέντρο 1555.
Ξεκινώντας με το νέο σας 3CX Cloud PBX από τη Voiceland, ξέρετε ότι τα δεδομένα επικοινωνίας σας φιλοξενούνται στις ασφαλέστερες και πιο ισχυρές υποδομές cloud στον κόσμο και συγκεκριμένα στα server rooms της Amazon στη Φρανκφούρτη.
Έχετε δοκιμάσει το Virtual PBX και είστε πλέον έτοιμοι για το επόμενο βήμα;