Ελληνικά

Digital Transformation στην Ελλάδα

Το Digital Transformation στην Ελλάδα επιταχύνθηκε χωρίς αμφιβολία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού βέβαια προϋπήρχε και η ροπή προς την ψηφιακή εξέλιξη που έχει πάρει, τόσο ο κρατικός μηχανισμός όσο και ο ιδιωτικός τομέας, μόνο ελπιδοφόρες προσδοκίες προμηνύει.

Τα βήματα μπροστά που έχουν ήδη γίνει και οι ευκαιρίες που διαφαίνονται υπόσχονται μια καλύτερη ζωή σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο για όλους μας. Θα λέγαμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι το «ουράνιο τόξο μετά την καταιγίδα» της πανδημικής περιόδου.

Νέες προσεγγίσεις, νέες ιδέες και καινοτόμες τακτικές στην εργασία, την εξυπηρέτηση και την επικοινωνία γίνονται καταλύτης για ένα καλύτερο αύριο.

Προγνώσεις για την ψηφιακή οικονομία στην Ελλάδα προβλέπουν διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα σε ποσοστό 84,5% μέχρι το 2026.

Προκλήσεις Digital Transformation στην Ελλάδα

Ο δημόσιος τομέας και η τοπική αυτοδιοίκηση, αναλαμβάνουν ήδη πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών. Ωστόσο υπάρχουν συχνά καθυστερήσεις, έλλειψη γνώσης, περιορισμένοι πόροι και γραφειοκρατία.

Από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας αναγνώρισε άμεσα την ανάγκη για digital transformation. Το 82% των επιχειρήσεων έχουν ήδη αξιοποιήσει λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ το 50,8% έχει δημιουργήσει ειδικό Τμήμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Καινοτομίας. Φυσικά υπάρχουν κι εδώ εμπόδια, όπως η αντίσταση των υπαλλήλων στην αλλαγή, την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι managers και οι επιχειρηματίες.

36.1% των managers πιστεύουν ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι έτοιμοι να δεχτούν αλλαγές που σχετίζονται με ψηφιακή αναβάθμιση στον χώρο εργασίας.

Found.Ation.

Ψηφιακή ωριμότητα στην Ελλάδα

Tο επίπεδο ωριμότητας των εταιρειών σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό δεν είναι ακόμη το ιδανικό. Παρά το ότι κάποιες εταιρείες (κυρίως startups και ecommerce επιχειρήσεις) έχουν υιοθετήσει αυτοματισμούς και ψηφιακά εργαλεία, κάποιοι κλάδοι είναι κάπως δυσκίνητοι και προσαρμόζονται με πιο αργό ρυθμό στα νέα δεδομένα.

Η εξ’ αποστάσεως εργασία και η ανάγκη για οικονομικότερες λύσεις επικοινωνίας ομάδων συνέβαλε στην απόκτηση ψηφιακής ωριμότητας στην Ελλάδα. Επίσης η στρατηγική ατζέντα ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους προωθεί ήδη τα τελευταία δύο χρόνια την αξιοποίηση του διαδικτύου και των πλατφορμών αυτοεξυπηρέτησης για τους πολίτες, κάτι που έκανε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού να εξασκηθεί στη χρήση ψηφιακών μέσων και online τεχνολογιών.

Το 2021, το 62,8% των επιχειρήσεων λειτούργησαν με hybrid μοντέλο εργασίας. Το 2022, το 43% διατήρησε το hybrid ή και fully remote working μοντέλο.

Digital Transformation στην Ελλάδα & ιδιωτικός τομέας

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν CRM, προγράμματα διαχείρισης εργασιών, logistics καθώς και ψηφιακά εργαλεία προβολής και διαφήμισης. Η διαδικτυακή παρουσία μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά και αυτό μόνο θετικό είναι.

Επίσης οι επιχειρήσεις μπήκαν δυναμικά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας υπολογιστικού νέφους (cloud) για αποθήκευση δεδομένων, αλλά και στην ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας (cloud τηλεφωνικό κέντρο).

H ασφάλεια σε συναλλαγές και δεδομένα παραμένει σημαντική παράμετρος για να εμπιστευτεί μια επιχείρηση τις προηγμένες αυτές λύσεις.  Σε ό,τι αφορά τις επικοινωνίες, το end-to-end encryption θεωρείται προαπαιτούμενο, καθώς προστατεύει τις συνομιλίες από κακόβουλες ενέργειες.

Από την άλλη, η ηλεκτρονική τραπεζική εμπλουτίζεται, η ηλεκτρονική τιμολόγηση έγινε καθολική πραγματικότητα και η αυτοματοποίηση σε διεργασίες ανεβάζει την παραγωγικότητα για όλες τις επιχειρήσεις.

Digital Transformation στην Ελλάδα & δημόσιος τομέας

Η απλούστευση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών του Δημοσίου ήταν μια αναγκαιότητα εδώ και χρόνια. Περιθώρια βελτίωσης φυσικά εξακολουθούν να υφίστανται, παρά το γεγονός ότι η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους.

Σκοποί που επιτυγχάνονται με το Digital Transformation στον δημόσιο τομέα είναι:

  • Ψηφιοποίηση των υπηρεσιών προς πολίτες
  • Πρόσβασή από ένα ενιαίο σημείο, μέσω ενιαίας ταυτοποίησης
  • Μείωση της γραφειοκρατίας
  • Επικοινωνία μεταξύ φορέων
  • Γρηγορότερη ενημέρωση πληροφοριών σε αρχεία του κράτους
  • Βελτίωση της εμπειρίας εξυπηρέτησης των πολιτών
  • Μεγαλύτερη διαφάνεια

Ιστορία επιτυχίας του 1555 για τον ΕΦΚΑ

Αλλαγή στην εταιρική κουλτούρα των ελληνικών οργανισμών

Η ψηφιακή ωριμότητα καθορίζει το κατά πόσο είναι έτοιμη μια κοινωνία να δεχτεί ψηφιακές λύσεις ως μέρος της καθημερινότητάς της. Για να αποκτήσει μια κοινωνία ψηφιακή ωριμότητα, αναπόφευκτα θα υπάρξει μια περίοδος αλλαγής της εταιρικής κουλτούρας στους διάφορους οργανισμούς, ως μέρος της προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Μια νέα κουλτούρα φιλική προς τα ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία χρειάζεται να καλλιεργηθεί, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονοι οργανισμοί στην Ελλάδα που θα έχουν δικαιωματικά μια θέση στον ψηφιακό κόσμο του σήμερα και του αύριο.

Οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα προτιμούν να εργάζονται σε έναν οργανισμό που αναπτύσσεται και ενθαρρύνει τη μάθηση.

Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Αν το ανθρώπινο δυναμικό ενδυναμωθεί και κατανοήσει τις δυνατότητες των αναδυόμενων τεχνολογιών, θα καταφέρει να τις αξιοποιήσει κατά την παροχή της εργασίας του.

Κάθε εταιρεία βέβαια, είναι μοναδική. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποια κλασική συνταγή που μπορούν όλες οι εταιρείες να ακολουθήσουν, για να εισάγουν την αλλαγή στην κουλτούρα. Ένα πλάνο, που συνήθως δημιουργεί το HR τμήμα, θα εξασφαλίσει ότι το ταξίδι ψηφιακού μετασχηματισμού και αλλαγής νοοτροπίας θα έχει τελικά μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Ποιες είναι οι 4 πτυχές του Digital Transformation που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα

voiceland-digital-trasformation-2-03

  1. Μετασχηματισμός διαδικασιών: Αφορά τον μετασχηματισμό σε επιχειρηματικές διαδικασίες που μειώνουν το κόστος, χρησιμοποιώντας αυτοματισμούς με πραγματική αξία για την επιχείρηση.
  2. Μετασχηματισμός επιχειρηματικού μοντέλου: Αφορά τον μετασχηματισμό στον τρόπο που η επιχείρηση προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες σε συγκεκριμένους κλάδους. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η συνδρομητική τηλεόραση ή ο τρόπος που παραγγέλνουμε φαγητό μέσω apps.
  3. Μετασχηματισμός τομέα: Αφορά την οριζόντια ανάπτυξη μεγάλων εταιρειών, που μεταβαίνουν σε νέους τομείς, φέρνοντας τεχνολογίες που μέχρι πρότινος δεν χρησιμοποιούσε ο κλάδος. Παράδειγμα είναι το Amazon Web Services (AWS), όπου ένας μεγάλος retailer άλλαξε το παιχνίδι στον κλάδο του cloud computing.
  4. Αλλαγή οργανωσιακής κουλτούρας: Αφορά την αλλαγή στον τρόπο σκέψης, διεργασιών, αξιοποίησης ταλέντου και δυνατοτήτων. Οι περισσότερες εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός προϋποθέτει ένα πιο flexible workflow, αποκεντρωτική λήψη αποφάσεων και διαμοιρασμό ευθυνών και καθηκόντων.

Γιατί μια ελληνική επιχείρηση να επενδύσει στο Digital Transformation

Ενώ υπάρχουν γενικά πολλοί λόγοι για ψηφιακό μετασχηματισμό, ο πιο βασικός θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η ανάγκη γρήγορης προσαρμογής. Κάθε λεπτό που περνά ο κόσμος μας αλλάζει. Νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται. Νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στον κλάδο μιας επιχείρησης. Νέοι τρόποι παροχής μιας υπηρεσίας εμφανίζονται. Νέες προσδοκίες χτίζονται στην αντίληψη του καταναλωτικού κοινού…

Η επιβίωση μιας επιχείρησης ποτέ άλλοτε δεν στηριζόταν τόσο πολύ στα τεχνολογικά μέσα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει μακροβιότητα και να είναι βιώσιμη και επιτυχής, να αγκαλιάσει το digital transformation και να αξιοποιήσει στο έπακρο νέες δυνατότητες.

Digital Transformation στην Ελλάδα & Voiceland

voiceland-digital-trasformation-teamΗ Voiceland φέρνει την επόμενη μέρα στις εταιρικές επικοινωνίες, βοηθώντας το Digital Transformation στην Ελλάδα.

Αξιοποιώντας τη VoIP τηλεφωνία και κορυφαίες τεχνολογίας προστασίας δεδομένων, σας προσφέρουμε εξελιγμένους τρόπους ενδοεταιρικής επικοινωνίας, διαχείρισης εισερχόμενων κλήσεων, τηλεφωνικό κέντρο με όλους τους αυτοματισμούς (π.χ. φωνητική πύλη) και 100% ελεγχόμενες χρεώσεις.

Δώστε στην επιχείρησή σας το δικαίωμα να αναπτυχθεί και να μετασχηματίσει τις διεργασίες της, μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται!

Μιλήστε με έναν Voice Expert